Witam od kilku tygodni borykam się z problemem braku LTE w telefonie. Od kilku dni szukam na różnego rodzaju forach rozwiązania problemu jednak z mizernym skutkiem. Posiadam xperie z C6603, która przyszła do mnie prawdopodobnie z chin. Z tego co zdążyłem ustalić i wyciągnąc wnioski to wychodzi na to iż problem leży po stronie pasma radiowego na którym telefon pracuje. Specyfikacja telefonu wskazuje iż LTE łączy się na BAND 1,3,5,7,8,20, - czyli w europie bez problemu powinno wskoczyć LTE BAND 3 na częstotliwości 1800 mhz. Tak się jednak nie dzieje i jedyne co, to wskakuje H+ Za pośrednictwem kodu *#*#SERVICE#*#* następnie Service info/Configuration doszedłem do Working band/s gdzie widnieje kolejno GSM_850, GSM_900, GSM_1800,GSM_1900, UMTS_BC1, UMTS_BC2, UMTS_BC4, UMTS_BC5, UMTS_BC8, LTE_BC4
W tym momencie dotarło do mnie że telefony z zakresem LTE_BC4 przeznaczone są głównie na rynek amerykański bo tam właśnie owe pasmo jest wspierane. Utwierdziłem się w tym przekonaniu po wejściu w *#*#4636#*#* następnie - informacja o telefonie, gdzie w opcji "Wybierz pasmo radiowe" można wybrać tylko jedną jedyną opcję "USA Band" - po wybraniu, telefon całkowicie traci zasięg nawet w 3G i bez wgrania oprogramowania od nowa, nie ma mozliwości cofnąć tej nieprzemyślanej decyzji. Telefon zakupiony był z wgranym androidem 4.2.2 (chyba) w internecie znalazłem brandowe oprogramowanie PLAY (bo takiego mam operatora) w wersji 4.3 po zainstalowaniu za pomocą flashtool, system ruszył bez problemów. Automatycznie wyszukiwał kolejne aktualizacje systemu i tak doszedłem do android 5.0.2 na brandzie PLAY oczywiście. Pomimo tego sytuacja z LTE nic się nie zmieniła. Podczas każdego kolejnego upgrade'u każdorazowo wchodziłem w w/w opcje jednak tam nic nie uległo zmianie. Kolejnym krokiem było znalezienie niebrandowego softu w wersji 5.0.2 - zainstalowana, jednak jak uprzednio brak LTE i jedyna opcja wyboru to USA Band. I w tym momencie nasuwa mi się pytanie: Co jeszcze mogę zrobić ? Co jest odpowiedzialne w oprogramowaniu telefonu za mozliwość wyboru np europy i pracy na europejskich zakresach częstotliwości ? Co muszę, wgrać lub co zmodyfikować aby ta opcja się pojawiła (ogólnie to i tak powinna tam być chyba opcja "auto") ? No chyba że problem leży jeszcze gdzie indziej ? Nadmieniam, że jestem laikiem co do wgrywania kernelu, romu itd. bo w prywatnie mam zupełnie inną profesję, więc proszę o wyrozumiałość Obsługa klienta u operatora rozkłada ręce więc postanowiłem zwrócić się do prawdziwych fachowców tak więc, znalazłem się tutaj. Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu
Pytanie
Linomen1234
Witam od kilku tygodni borykam się z problemem braku LTE w telefonie. Od kilku dni szukam na różnego rodzaju forach rozwiązania problemu jednak z mizernym skutkiem. Posiadam xperie z C6603, która przyszła do mnie prawdopodobnie z chin. Z tego co zdążyłem ustalić i wyciągnąc wnioski to wychodzi na to iż problem leży po stronie pasma radiowego na którym telefon pracuje. Specyfikacja telefonu wskazuje iż LTE łączy się na BAND 1,3,5,7,8,20, - czyli w europie bez problemu powinno wskoczyć LTE BAND 3 na częstotliwości 1800 mhz. Tak się jednak nie dzieje i jedyne co, to wskakuje H+ Za pośrednictwem kodu *#*#SERVICE#*#* następnie Service info/Configuration doszedłem do Working band/s gdzie widnieje kolejno GSM_850, GSM_900, GSM_1800,GSM_1900, UMTS_BC1, UMTS_BC2, UMTS_BC4, UMTS_BC5, UMTS_BC8, LTE_BC4
W tym momencie dotarło do mnie że telefony z zakresem LTE_BC4 przeznaczone są głównie na rynek amerykański bo tam właśnie owe pasmo jest wspierane. Utwierdziłem się w tym przekonaniu po wejściu w *#*#4636#*#* następnie - informacja o telefonie, gdzie w opcji "Wybierz pasmo radiowe" można wybrać tylko jedną jedyną opcję "USA Band" - po wybraniu, telefon całkowicie traci zasięg nawet w 3G i bez wgrania oprogramowania od nowa, nie ma mozliwości cofnąć tej nieprzemyślanej decyzji. Telefon zakupiony był z wgranym androidem 4.2.2 (chyba) w internecie znalazłem brandowe oprogramowanie PLAY (bo takiego mam operatora) w wersji 4.3 po zainstalowaniu za pomocą flashtool, system ruszył bez problemów. Automatycznie wyszukiwał kolejne aktualizacje systemu i tak doszedłem do android 5.0.2 na brandzie PLAY oczywiście. Pomimo tego sytuacja z LTE nic się nie zmieniła. Podczas każdego kolejnego upgrade'u każdorazowo wchodziłem w w/w opcje jednak tam nic nie uległo zmianie. Kolejnym krokiem było znalezienie niebrandowego softu w wersji 5.0.2 - zainstalowana, jednak jak uprzednio brak LTE i jedyna opcja wyboru to USA Band. I w tym momencie nasuwa mi się pytanie: Co jeszcze mogę zrobić ? Co jest odpowiedzialne w oprogramowaniu telefonu za mozliwość wyboru np europy i pracy na europejskich zakresach częstotliwości ? Co muszę, wgrać lub co zmodyfikować aby ta opcja się pojawiła (ogólnie to i tak powinna tam być chyba opcja "auto") ? No chyba że problem leży jeszcze gdzie indziej ? Nadmieniam, że jestem laikiem co do wgrywania kernelu, romu itd. bo w prywatnie mam zupełnie inną profesję, więc proszę o wyrozumiałość Obsługa klienta u operatora rozkłada ręce więc postanowiłem zwrócić się do prawdziwych fachowców tak więc, znalazłem się tutaj. Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
11 odpowiedzi na to pytanie
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.