Skocz do zawartości
  • 0

[Sony Xperia L] Zawieszanie się gier w 3D


Tridez

Pytanie

Witam. Jestem posiadaczem Cyanogenmoda 12 na Xperię L praktycznie od początku Bety. Po wypuszczeniu pełnej wersji Cyanogenmoda, ROM ten sprawuje (a raczej sprawował?) się świetnie. Jest natomiast całkiem spory problem z grami w 3D. Ostatnio studio Gameloft wypuściło grę Dungeon Hunter 5. Jako, że jestem dużym fanem tej gry, postanowiłem ją pobrać. I tu pojawiły się problemy... Po trzech/czterech minutach grania, telefon zawiesił się. Nic nie mogłem zrobić; jedynie muzyka z gry była słyszalna, natomiast cały telefon się zawiesił i pomogło tylko wyciągnięcie i ponowne włożenie baterii. Myślałem, że to błąd gry, bo pobrałem ją praktycznie dzień po premierze. Kilka dni później pobrałem grę Modern Combat 5. Tutaj wystąpiły dokładnie takie same problemy. Wszystko pięknie płynnie chodziło, lecz po 3-4 minutach grania Xperia się znowu zawiesiła i tylko wyciągnięcie baterii pomogło. Dodam, że w grę Modern Combat 5 grałem na oryginalnym ROM'ie od producenta (czyli na androidzie 4.2.2) i wtedy wszystko było w porządku. Generalnie na oryginalnym ROM'ie grałem w mnóstwo gier w 3D, wliczając w to Asphalta 8, World of Tanks itd. Nigdy nie uświadczyłem żadnych większych problemów z zawieszaniem się telefonu, natomiast z zainstalowanym Cyanogenmodem 12 nie mogę zagrać najprawdopodobniej w żadną grę w 3D, gdyż telefon co chwilę się zawiesza.

Dodam też, że instalowałem ThunderZapa, aby przyspieszyć procesor, lecz telefon nadal wieszał się po 3-5 minutach grania. Również byłem przez krótki czas posiadaczem Cyanogenmoda 11 i z tego co pamiętam, również były na nim dokładnie takie same problemy związane z grami.

Z góry dzięki za pomoc ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

to dlatego że posiadasz ugład graficzny Adreno 305, a dopiero od androida 4.3 dodano możliwość wykorzystywania open gl es 3.0

poszukaj gdzies jak oszukac aplikacje by myslala że masz inne gpu z open gl 2.0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Coś szukałem i nic ciekawego nie znalazłem :/
Jestem kompletnie zielony, jeśli chodzi o układy procesorów w smartfonach. Nawet nie wiem, co mam wpisać w wujku Google :D Mógłby mi ktoś troszeczkę bardziej pomóc/naprowadzić mnie? Byłbym bardzo wdzięczny ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Wytlumacze Ci to prosciej, es 2.0 to taki dx9/10 a es 3.0 to taki dx11 a Twoje adreno305 to taki gf gtx 440

A pogogloj to, chainfire3d dla kitkat, może to pomoże

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Niestety po zainstalowaniu Chainfire3D mój telefon nie chciał się włączyć i musiałem na nowo wgrywać ROM. Tak swoją drogą ten Chainfire3D od dawna nie istnieje; udało mi się go znaleźć na jakimś nieoficjalnym forum. Sam autor skasował ten program. Pewnie sprawiał za dużo problemów i psuł telefony, tak jak to wyszło w moim wypadku. Znalazłem również program o podobnym działaniu. Nazywał się GLTools. Program również za wiele nie pomógł, gdyż przy instalacji sterowników w telefonie wyświetlał mi się błąd "library building failed".

Jest jeszcze jakiś inny sposób "oszukania" procesora? Bo bardzo chciałbym sobie zagrać w tego Dungeon Huntera 5, a nie mam zamiaru wracać na starego Adnroida Jelly Bean :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Btw: Chodzilo mi o odpowiednik chainfire 3d, bo on dziala tylko na gb, hmmm jest, ja kiedys czytajac tematy o odpaleniu Half Lifa 2 na non tegra devices wyczytalem że jest jakis program do udawania innego gpu

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

A jednak program GLTools zadziałał. Musiałem po prostu zainstalować nowszą wersję programu.
Niestety, oszukanie gry, żeby myślała, że mam inne GPU nie pomogło. Wydaję mi się, że błąd leży po trochę innej stronie. W programie GLTools zmieniałem praktycznie wszystko, poczynając od jakości tekstur, do oszukania GPU. Gra ciągle zachowywała się tak samo. Przez 2 minuty grało się dobrze na 28-34 FPS'ach, a w trzeciej minucie gra się zawiesiła, mając od 0 do 2 FPS.

@EDIT
Pozostawiłem zawieszoną grę na 10 minut. O dziwo gra się odwiesiła, pokazując, że działa w 23-26 FPS'ach. I faktycznie, elementy otoczenia poruszały się płynnie, lecz mój telefon w ogóle nie wykrywał dotyku. W "Opcjach programistycznych" telefonu mam zaznaczone "Pokaż dotknięcia". Gładząc palcem po ekranie, białe koło pokazujące położenie palca na ekranie, zawiesiło się w miejscu. Telefon w ogóle na nic nie reagował. Po kolejnych 3-4 minutach czekania w nadziei, że wszystko wróci do normy, telefon się sam zrestartował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

hmmm, ustaw w gl tools że masz adreno 2XX ew Tegra 2/3

jeśli to nie pomoze to moja wiedza sie w tym zakresie konczy, pogogluje moze cos znajde

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz - Warunki użytkowania, Polityka prywatności