Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 31.03.2013 uwzględniając wszystkie działy

  1. Witam. Ten poradnik został napisany, aby pomóc Ci w nauce programowania pod Androidem. Pracuję na systemie linux(dokładnie Linux Mint). Myślę, że pod innym systemem wszystko odbywa się podobnie. Jeśli czego nie wiesz to pytaj. Chętnie pomogę. Co Ci potrzebne(minimalne wymagania): Komputer z windows, linux lub maczainstalowana java(najlepiej najnowsza)Android SDK + Eclipse z wtyczką adtchęciZalecane(nie wymagane): znajomość javy(będzie trudniej jeli nie znasz javy, ale się nie przejmuj)telefon z androidem(jeśli nie masz, to aplikacje możesz uruchamiać w emulatorze)Eclipse: Jeśli masz już Eclipse(Dzięki CheQ za info): Należy zainstalować plugin ADT. W tym celu należy wejść w Help > Install New Software, kliknąć add, wpisać https://dl-ssl.google.com/android/eclipsei zainstalować. Jeśli nie masz Eclipse: Do poprawnego działania Eclipse wymagana jest java(najlepiej najnowsza). Cały pakiet ADT(Eclipse z wtyczką adt + android sdk) możesz ciągnąć tutaj. Na dysku powinna być paczka zip, którą należy wypakować w dowolne miejsce. Przy uruchomieniu Eclipse zapyta o lokalizacje folderu, gdzie będzie zapisana Twoja praca. Po wybraniu miejsca pracy program powinien się załadować i powinno pokazać się takie okienko Pierwsza aplikacja: Aby zacząć pisać nową aplikację musimy utworzyć nowy projekt. W tym celu klikamy File > New > Android Application Project Powinno pokazać się takie okienko. Application Name - nazwa aplikacji(np. Hello Word) Project Name - nazwa projektu(np. HelloWord) Package Name - nazwa paczki(np. pl.grzesiek95112.helloword) Minimum required SDK - minimalne API(wersja systemu), jakie wymagamy dla naszej aplikacji(np. API 8: Android 2.2 (Froyo) Target SDK - API(wersja systemu), pod które pisana jest aplikacja Compile With - API(wersja systemu), które wykorzystujemy do skompilowania aplikacji Theme - motyw Następne okienko Create custom launcher icon - zaznacz, aplikacja ma mieć Twoją własną unikalną ikonkę Create Activity - tworzy Activity(o tym potem, na razie zaznacz) Mark this project as a library - program ładuje biblioteki do pliku apk(podczas pisania aplikacji możemy pracować na bibliotekach), nie jest Ci to teraz potrzebne Create Project in Workspace - tworzy projekt w folderze roboczym Jeśli zaznaczyłeś Create custom launcher icon, to zobaczysz okienko, które pomoże Ci dostosować ikonkę. Ja nie zaznaczyłem i zostałem przeniesiony do okna tworzenia Activity. Do naszej aplikacji wystarczy nam Blank Activity. Dalej program poprosi o nazwe Activity. Tutaj nie trzeba nic zmieniać. Po kliknięciu przycisku Finish powstaje coś takiego. Tutaj właśnie widać Activity, a raczej jego layout. Activity (aktywność) służy do komunikacji z użytkownikiem. Jej layout widzimy na ekranie. Layout jest pisany w języku xml. Twoja pierwsza aplikacja jest już zrobiona. Jej zadaniem jest wyświetlanie napisu Hello world! To co widzisz na ekranie bardziej szczegółowo opiszę w kolejnej części. Teraz zostało jeszcze uruchomienie aplikacji. Aplikację można uruchomić na kilka sposobów: Export aplikacji do pliku apk, instalacja na urządzeniu i uruchomienie z poziomu urządzeniaUruchomienie aplikacji na urządzeniu przez ADB z poziomu programuUruchomienie aplikacji w emulatorze (zalecane jest mieć minimum dwurdzeniowy procesor)Dzisiaj opiszę tylko ostatnią metodę. Najpierw należy stworzyć wirtualne urządzenie Android. W tym celu należy kliknąć ikonkę Android Virtual Device Manager Powinno wyskoczyć takie okienko Wybierz New... wpisz nazwę urządzenia(np. test), rozdzielczość oraz API i kliknij Ok. Potem zaznacz nazwę Twojego wirtualnego urządzenia i wybierz Start..., oraz Launch Gdy Android się uruchomi(gdy zobaczysz ekran blokady lub pulpit) kliknij PPM w plik Twojego Activity > Run as > Run Configurations... [/spioler] W nowym okienku kliknij dwukrotnie w Android Application > W polu Project: za pomocą przycisku Browse wybierz Twój projekt i kliknij przycisk Run W okienku emulatora powinna się uruchomić nasza aplikacja. Koniec Przepraszam za ewentualne błędy. Popraw mnie, jeśli znajdziesz takie.
    2 punkty
  2. Siema, w tym temacie każdy z nas jeśli chce, będzie mógł pochwalić się swoimi grafikami. No to ja pierwszy Screen z forum klanu. Header 100% mój, jedna z lepszych prac. Bardzo stare w większości avatary dla osób z serv'a(Jeszcze jak grałem w SA:MP) http://i.imgur.com/v4QdU.png http://i.imgur.com/oFcor.png http://i.imgur.com/qGV1A.png http://i.imgur.com/WY4pP.jpg http://i.imgur.com/Nsoht.png http://i.imgur.com/28ZAw.png http://i.imgur.com/VvdrT.png http://i.imgur.com/6dE1b.png http://i.imgur.com/ZoOjp.png http://bloods-clan.ugu.pl/images/avatars/5693612195066d4da0ab75.gif http://i.imgur.com/9KEKk.png http://i.imgur.com/AcYKa.jpg Jak coś więcej znajdę to wrzucę. Pozdro
    1 punkt
  3. Faktycznie eklipse ma wirualny emulator Androida i tworzenie w nim aplikacji przypomina troche zabawe w paincie wiec zachecam do probowania Wysłane z mojego E15i za pomocą Tapatalk
    1 punkt
  4. Tak jak kinomam0 powiedział, najpierw bootloader(jeśli się boisz sam, to możesz zdalnie). Link na xda <-- czegoś nie rozumiesz, to pisz
    1 punkt
  5. Ustaw hasło na routerze kiedy się zrestartuje odłączył zasilanie na Ok 10s. Następnie zanim się włączy wyciągnij baterie z telefonu. Najpierw zapomnij sieć wi-fi. Wysyłane z mojego LG-P760 za pomocą Tapatalk 2
    1 punkt
  6. przede wszystkim musisz złamać bootloader i jak wcześniej mówiłem jest to ryzyko ze możesz uwalić telefon , lub stracić możliwość komunikowania się z siecią (zasięg) co prawda jest to do odratowania lecz niestety odpłatnie wiec jak chcesz to ryzykuj
    1 punkt
  7. Napewno zdalnie przez Setoola 2 się da, ale taniej chyba wyjdzie kupić TURBOSIM. Da się podmienić framework-res.apk z polskiego ROMu, ale nie wiem czy zadziała(raczej nie, ogółem dużo z tym zabawy i można cegłe z telefonu zrobić). Najlepiej wgraj mu CyanogenMod(ma język polski ). Jeśli Setoolem 2, to nie będzie kolidować. Po zdjęciu simlocka może być problem ze zdjęciem bootloadera(poprawcie jeśli się mylę).
    1 punkt
  8. fastboot -i 0xfce flash boot boot.img ta komenda działa jeżeli poprzednia przestała dziwne nie
    -1 punktów
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz - Warunki użytkowania, Polityka prywatności